Pro školní rok 2024/2025 jsme se v rámci výuky některých předmětů na naší škole rozhodli pro pilotování nové formy výuky: TANDEMOVÉ VYUČOVÁNÍ.
Co si představit pod pojmem tandemová výuka?
V publikaci Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů (2015) uvádějí autorky Spilková, Tomková, Mazáčová, Kargerová, že tandemovou výukou se rozumí „práce dvou a více vyučujících, kteří společně plánují, vedou a vyhodnocují výuku pro stejnou skupinu učících se ve stejném čase.“ Jinými slovy dva pedagogičtí pracovníci, například dva učitelé či učitel s asistentem pedagoga, plánují, realizují i reflektují společnou výuku.
Výhody tandemové výuky
– žáci neustále vidí spolupráci dvou dospělých osob
– v rámci vyučovací jednotky lze efektivně individualizovat výuku, dělit žáky do skupin, věnovat se jednotlivcům a jejich potřebám
– učitelé společně plánují, reflektují, dokáží si vzájemně vykrýt slabá místa, sdílí zodpovědnost a podporují se v náročných situacích
Anglický jazyk
Mgr. Žaneta Doležalová a RNDr. Šárka Semorádová (9. A)
Ing. Veronika Crháková a Mgr. Vltavská Ivana (6. A)
Německý jazyk
Mgr. Miroslava Rettinger a Markéta Vítová
Pracovní činnosti
Mgr. Alena Mašiková a Martina Máslíková
Výtvarná výchova
Mgr. Alena Mašiková a Mgr. Lenka Luksová