Novinka ve školním roce 2024/2025 – Tandemové vyučování

Pro školní rok 2024/2025 jsme se v rámci výuky některých jazyků na naší škole rozhodli pro pilotování nové formy výuky: TANDEMOVÉ VYUČOVÁNÍ.

Co si představit pod pojmem tandemová výuka?

V publikaci Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů (2015) uvádějí autorky Spilková, Tomková, Mazáčová, Kargerová, že tandemovou výukou se rozumí „práce dvou a více vyučujících, kteří společně plánují, vedou a vyhodnocují výuku pro stejnou skupinu učících se ve stejném čase.“ Jinými slovy dva pedagogičtí pracovníci, například dva učitelé či učitel s asistentem pedagoga, plánují, realizují i reflektují společnou výuku.

Výhody tandemové výuky

– žáci neustále vidí spolupráci dvou dospělých osob

– v rámci vyučovací jednotky lze efektivně individualizovat výuku, dělit žáky do skupin, věnovat se jednotlivcům a jejich potřebám

– učitelé společně plánují, reflektují, dokáží si vzájemně vykrýt slabá místa, sdílí zodpovědnost a podporují se v náročných situacích

Anglický jazyk

Mgr. Žaneta Doležalová a RNDr. Šárka Semorádová (9. A)

Ing. Veronika Crháková a Mgr. Vltavská Ivana (6. A)

Německý jazyk

Mgr. Miroslava Rettinger a Markéta Vítová

Pracovní činnosti

Mgr. Alena Mašiková a Martina Máslíková

Výtvarná výchova

Mgr. Alena Mašiková a Mgr. Lenka Luksová